anti-virus

• djoena

in mijn apple-winkel hebben ze mij verteld dat binnenkort northon de anti-virussoftware voor mac niet meer zou verder zetten en ik heb mij laten verleiden tot aankoop van virus barrier.Ondertussen heb ik die al 3 keer terug moeten instaleren wegens fatal error en daemon not running. Klopt die info over northon en heeft iemand (positieve) ervaringen met virus barrier?

• reggy

Ik kan me niet voorstellen dat Norton ‘ stopt ’ met Mac, maar check hun website en over virus barrier kan ik je niets meedelen. Ik heb een jaar geleden Norton (Systemworks) aangeschaft (+/- €150,-). Niet lang daarna kwam ik erachter dat een .Mac account destijds € 90,- kostte, waarbij de McAfee antivirus hierbij inbegrepen was. Als je alleen voor de anti-virus gaat, zou ik de .Mac account overwegen, aangezien .Mac je op een breder vlak zal/kan ondersteunen ( kijk op de Apple-site ). Succes en groet

• bart.

ik heb nog nooit anti-virussoftware gebruikt…bevalt prima.

• djoena

bedankt voor het advies bart,

zou mij ook bevallen, maar heb al tweemaal een virus gehad en was op dat moment blij dat mijn programma dit virus elemineerde.

groetjes

• Skaja

Hoe heetten die virussen en wat deden ze?

• bart.

ik ben serieus hoor; sinds de autotstartworm geschreven voor OS9 (die je CD speler liet lopen zodra je er een cd in stopte, volkomen onschuldig)

is er geen virus geweest op het mac-platform.

ik ben dan ook net als Skaja benieuwd naar het virus dat je macje had opgelopen.

Dit kan een windoosvirus geweest zijn, wat door norton als zodanig wordt herkend, maar daar is je mac geheel ongevoelig voor.

• djoena

aan bart en sjaka

zoals ik al zei heb ik niet meer norton maar intego virus barrier (op advies van mac-winkel) en hij melde tweemaal (met enige tijd tussen) dat mijn mac ge•nfecteert was met het volgende virus: smtpmail.el W32.Netsky.AB en hij heeft dat dan ook gerepareerd; Weten jullie wat het zou kunnen geweest zijn?

In elk geval bedankt al voor jullie reacties.

mvg

• Skaja

Een Windows gevoelig virus dat wel in bestanden kan zitten maar voor je Mac niet schadelijk is. Je kunt het wel doorgeven aan “de anderen” die wel de gevolgen kunnen ervaren…

• Remco uit Zeeland

Das maar goed ook dat ze stoppen met maken van Norton voor Mac.

Naar mijn idee het meest beroerde, ongelooflijk, waardelooste programma dat ik ooit heb gehad.

Mac + Norton = Not good friends..

Check het forum maar. Weet zeker dat er meerdere zijn geweest die een berg met bullshit van Norton hebben gehad.

Groet van remco uit zeeland

• bart.

mee eens. alles van Norton op een Mac is sinds de komst van OSX vragen om problemen.