Goede provider?

• Arnoud

Hallo,

Ik heb een windows pc van mijn vader en die wil ik een verbinding laten delen met een mac G3 10.3.6. Wij gaan nu overstappen van kabel naar ADSl en ik ben benieuwd of jullie goede of minder goede ervaringen hebben met bepaalde providers. De PC is draadloos en de mac niet.

Hoor graag van jullie,

Arnoud

• Skaja

Kijk wat er voor jullie wensen het best in de buurt komt. Zorg in ieder geval dat je van de provider een Ethernet modem krijgt. Als je zelf al een draadloze router hebt verbindt je de modem met die router. Ook hebben sommige modems een routerfunctie en zijn ze verder draadloos. Kijk wat de ISP je aanbiedt.

Ook een Mac kan draadloos uigebreid worden. Het protocol is gelijk. Je kunt dus zowel de Mac asl de PC op de modem/router aansluiten, met of zonder draad.

Er zijn een aantal netwerken in Nederland. Kijk goed of een ISP niet toevallig van de netwerkdiensten van een ander bedrijf gebruik maakt, dan zijn ze vaak wat duurder (uitgezonderd de uitzonderingen).

Succes met je keuze.

• Patrick

Ik heb goede ervaringen met Planet Internet, maar die was nogal duur. Nu zit ik bij Tiscali en dat bevalt op zich ook goed, hoewel het soms lang duurt voordat de lijn verbinding heeft. Bovendien wordt de verbinding verbroken als je langere tijd niets doet. Bij Planet Internet had ik binnen een seconde een blijvende verbinding.