Hier zul je eigenlijk niets anders horen dan dat je een goede daad stelt als je voor Apple kiest…! ;-) En terecht, afhankelijk natuurlijk wat je er precies mee wilt gaan doen.
Internetten - Bij het Mac OS zit de internet browser Safari die praktisch alle pagina's wel kan laden. Sommige sites geven echter problemen, maar dan zijn er alternatieve programma's als FireFox, Netscape, Mozilla, Opera en er zijn er vast meer.
MSN - kan, er is een Mac versie, alleen is die niet zo doorontwikkeld als de PC versie. Functionaliteit als video- en audiochat kan niet. Ook daar zijn alternatieven voor, Skype is bijvoorbeeld erg in opkomst. En anderen kennen vast wel meer pakketjes.
Acad - kan ik even niet plaatsen, maar ik vermoed dat je AutoCad bedoeld? Dat bestaat niet voor OS X voor zover ik dat weet.
Muziek - wel dat spreekt voor zich. Je krijgt bij een nieuwe Mac ook iLife '05 en daar zit een muziek programma in GaragBand. Dat is zeg maar de simpele consumenten versie van het AudioLogic pakket.
Voor Mac OS X is er een MS Office pakket met de gebruikelijke inhoud. Veel te duur, maar het is er.
Je schrijft iets over school. Als je student bent krijg je bij veel Apple dealers al 10% korting op de aanschaf. Verder kun je als student kijken op http://www.surfspot.nl. Daar vindt je software dat normaal honderden euri kost voor een paar tientjes tot minder dan 20 euro. En het is legaal!
Veel succes…
Skaja