Mail verdwenen ...

• Joep

Hi,

Ik heb een iMac G3 en draai onder OSX. Van de een op de andere dag is mijn mail verdwenen … Als ik nu Mail opstart geeft hij de melding “geen contact mogelijk met de server” … Bij Postbus (boven in de taakbalk) geeft ie aan dat ie off line is. Ik kan dus geen mail ontvangen of verzenden.

Ik heb wel gewoon internetverbinding (via mijn Airport).

Wie helpt me weer op weg?

Joep

• bart.

en als je mail weer online zet? dit kan via het mail-menu “ mailboxes”/ 'go online"

• Joep

Ik heb OS 10.2.8 … Waar zit die optie?

• bart.

in de menubalk van mail moet je die kunnen vinden

(ik gebruik zelf geen mail maar Eudora, maar neem aan dat die optie ook in eerdere versies van mail zit)

• Joep

Helaas geeft ie dat niet als actieve optie aan: ‘Off line’ is vet gedrukt, ‘mijn e-mail adres’ geeft ie aan als ‘grijs’. Wat opvalt is dat ie steeds aangeeft ‘ geen contact mogelijk via poort 110’ …

• Skaja

In mijn engelse OS zit onder het menitem “Mailbox” de status optie: Take “mijn mailbox” offline. Dit omdat ze online zijn. Maar als ze al offline zijn, zal dat veranderen in Take “mijn mailbox” online. Deze functie zit ook in het uitschuifpaneel in Mail. De mailbox die offline is daarvan is de naam grijsgekleurd met een ~ tekentje erachter. rechts-klik (of nog met de CRTL-toest ingedrukt) op die emailbox en kies de optie Take “mijn mailox” online.

Als dit niet het antwoord op je vraag is heb ik voor niets getypt… :-(

• Joep

Volgens mij ben ik nu al een eind op weg … Als ik dit doe geeft hij via de optie ‘Accountinstelling wijzig’ het scherm ‘Account’ aan. Normaal gesproken kan ik dan bovenin POP aangeven. Dit is nu echter inactief (grijs) …

• bart.

kijk je wel in de juiste menubalk? ik bedoel de menubalk van mail bovenin je scherm (wanneer het programma mail op de voorgrond staat).

Daar staat onder het menuitem “mailboxes” bij jou nu als het goed is “go online”. (omdat de status van mail nu “offline” is)

Selekteer die optie “go online” en je moet mail kunnen halen en versturen.

• Joep

Ha Bart,

Als ik Mail open heb, geeft ie onder `Postbus' Offline aan. Ik kan hem hier niet online zetten. Wat tevens raar is is dat nu ik een aantal instellingen aangepast heb (mail.home.nl ipv pop.home.nl als binnenkomende server) er wel gewoon weer mail binnenkomt. Het afgelopen jaar is dit nooit een probleem geweest!!

Anyway, ik ben weer in de lucht. Bedankt voor de genomen moeite / adviezen!

Joep