externe harde schijf

• erwin

Mede Maccers,

ik ben in het bezit van een IMac van 4 jaar oud, ik wil het liefste een nieuwe kopen maar ik heb even het geld er niet voor. Nu heb ik een probleem, ik wil een nieuwe h.d. i.v.m mijn foto's en muziek. nu zit ik te denken aan een 220 gig externe en die kan ik voor 140 euro kopen van het merk maxtor. ik wil er eentje hebben zonder zo'n ventilator er in.

heeft iemand voor mij tips? is dit duur, goede merk etc.

bedankt voor de genomen tijd en moeite.

• bart.

lacie maakt een aantal handige externe schijven die je zo op je FIWI-aansluiting zet; zonder voeding en ventilatoren.

• Remco uit Zeeland

Als je verder in dit forum kijkt dan zal je lezen dat er een aantal mensen, w.o. ikzelf aanzienlijke problemen hebben gehad met zowel Maxtor als LaCie.

Snel kapot en dataverlies.

Groet van remco uit zeeland

• erwin

o.k bedankt,

ik had inderdaad al iets gezien over maxtor en lacie.

wat is er dan aan te raden en waar kan ik er een beetje voordelig aankomen?

• bart.

Het gaat een beetje ver om produkten waar een paar mensen negatieve ervaringen mee hebben af te doen als inferieur…

ik heb op mijn werk 10 lacie fiwi-schijven in beheer, ze worden intensief gebruikt werken allemaal al 2 jaar zonder mankeren.

Als ze niet zouden deugen zou ik aanschaf ervan niet aanraden.

• Skaja

Gelukkig hebben wij allen twee benen, een voor de goede ervaringen en een voor de slechte… Het is maar door wie je op welke gebracht wordt :-)

• erwin

super al die reacties, heeft iemand dan ook nog een tip waar ik voor een redelijke prijs terrecht kan?

• Remco uit Zeeland

Hoi erwin,

Geen kwestie van twee benen of wat dan ook.

Het enige dat je jezelf af moet vragen hoe belangrijk de data voor je is die op die schijven staat (of je er op wil gaan zetten).

Het kan kapot en gaat hoe dan ook ooit een keer kapot.

Bij mij was dat twee maal achter elkaar binnen een jaar tijd.

Ik werk als fotograaf en heb hier dan ook goed van geleerd. Nooit geen externe hd meer.

Succes er mee.

Groet van remco uit zeeland

• martijn

Voor ongeveer 30 euro kun je een lege externe HD behuizing kopen voor een 3,5 of 2,5inch harddisk, deze heeft een USB aansluiting. Hierin kun je zelf een (voordelige) schijf monteren, werkt prima (kan tot 200gb)