Video en printers

• Theo Franchimon

Hoi! Sinds gisteren is mijn eMac binnen gekomen. Ik heb echter een paar vraagjes.

Ik heb namelijk een printer, een HP Deskjet 656c. Het is een gewone usb printer. Ik kan hier alleen niet mee printen op de Mac. Weet iemand wat ik moet doen of welke drivers ik nodig heb?

Ik heb op mijn oude computer allemaal losse filmpjes (.wmv en .avi). Deze wil ik in iMovie bundelen en vervolgens branden op iDVD. Maar iMovie pakt deze bestanden helemaal niet. Wat moet ik doen?

• Theo Franchimon

Wat ik dus eigenlijk zoek is een converter die van wmv en avi's .mov bestandjes kan maken. En een driver voor mijn printer.

• reggy

Wat betreft de printer; ga naar de HP-website om software voor je desbetreffende model te downloaden ( versie OSX )! Naar het antwoord op je tweede vraag ben ik ook benieuwd, dus . . . . . . . ..!?! groet/succes

• Theo Franchimon

Uiteraard heb ik op de site van HP gekeken, die hebben helaas alleen maar Windows drivers. Ik heb volgende week zeker die printer nodig, ik ben bang dat ik dan een nieuwe moet kopen?

Nog over dat omzetten van wmv naar mov: ik heb software gevonden die pretenderen dat ze het kunnen overzetten. Helaas is dit vaak voor windows of is 't een trial versie waarmee je maar 20 seconden kunt doen en er ook nog eens een watermerk van dat bedrijf in je filmpje komt. Ik hoor hier graag nog antwoord op, want ik wil eigenlijk zeer snel de film in iMovie en iDVD kunnen maken.

• reggy

Betreft de printer ;

Ik heb een HP Director (all in one) psc 1300, en die werkt prima met Mac en OS X. Een klein jaar geleden rond de 200euro gekocht , dus dergelijke types nu vast goedkoper. Ik heb hem gekocht vanwege de geringe,kompakte afmeting, EN het feit dat die achter gesloten is en de lade voor zit. Dus mooi/goed weg te werken in een bureau/meubel. En voor heeft het de mogelijk om diverse cards te lezen. ( Alhoewel ik hem nog niet 1x gebruikt heb!) Het is niet de goedkoopste oplossing, maar je kent het gezegde; goedkoop is duurkoop.

En we hebben niet voor niets een ‘Apple’ , niet ! (ha.ha!)

Betreft omzetten/ overzetten;

Ik denk dat je ( helaas! ) aan Final Cut Pro, of een dergelijk programma moet denken . iMovie/iDVD zijn de amateurs en ontberen dergelijke mogelijkheden die de pro's wel bezitten.

Groet & succes bij je keuze/dilemma.