i-movie fout in programma of niet?

• Ge

Keer op keer vervormt het eerste beeld (foto) in een imovie project tot een raar raster van ongeveer 80x70 blokjes. Updates van imovie hebben dit probleem niet verholpen. Kent iemand dit probleem en een oplossing hiervoor of is het gewoon een foutje in het programma.

• reggy

Hoe heb je de foto ingescand? Grootte? Tifbestand? Jpeg?RAW-formaat? Of is de foto met een digitale camera gemaakt? Waarschijnlijk is je foto te laag ingescand en/of met een te lage resolutie genomen. iMovie rekend het foto-bestand om naar een video/film-formaat. Als de informatie summier is, kan iMovie er niets beter van maken en ligt het dus volgens mij niet aan iMovie ( updates hebben daarvoor ook geen nut )

• Ge

Het is gewoon een foto van een digitale camera uit iphoto (jpeg, 4 megapixel). Dit probleem doet zich enkel bij het eerste beeld in het imovie-filmpje voor, daarna niet. Het ontstaat ook spontaan: in eerste instantie geeft ie het beeld wel goed weer, als ik iets verder ben bij het maken van het filmpje is het eerste beeld ineens vervormt. Strange…

• reggy

Ik bezit een 5 megapix.-camera, maar kan de resolutie van hoog naar laag instellen ( laag > 72 dpi > internet naar hoog/groot afdrukken tot A4-formaat.) Als ik een opname in de laagste resolutie hebt gemaakt met mijn 5megapix. blijft die er nog steeds geblokt uitzien als ik hem in iMovie zou invoeren. Maar als dat het niet is, heb ik het volgende; Versleep je de foto naar het eerste blokje/vakje in iMovie, en daarna monteer je de film erachteraan? Gebruik je daarvoor ook een intro met tekst/titel ? Ik heb wel ergens gelezen dat je het beste het eerste, of de twee eerste blokjes zwart kan laten, en dan bij de derde je foto naar toe sleep en daarna de filmfragmenten. Probeer! & succes ! Gr.

• reggy

P.s.

Bezit je Photoshop? Kijk dan onder ‘ beeldgrootte ’ naar de grootte van je bestand, Is deze 72dpi, dan is dat zeker het euvel. Je foto heeft een te lage resolutie ! Is die zo'n 300dpi bij een grootte van plusminus A4-formaat, dan ligt het niet aan je foto-bestandsgrootte. Maar toch denk ik niet aan het iMovie-programma ligt.