Ipod van iemand anders gebruiken

• Linda

Ik ga op vakantie en neem mee…. de ipod van mijn schoonmoeder. Zij gebruikt hem op een pc en ik heb itunes op een apple. Ik dacht dat het niet zo moeilijk zou zijn om hem op mijn appletje aan te sluiten maar het lukt niet!!

Mijn ibook herkent de ipod, itunes start automatisch op maar in itunes kan ik geen ipod bijwerken en hij doet het ook niet automatisch. waar kan dit aan liggen en hoe los ik het op?

Kan ik de ipod helemaal resetten?

Ik hoor het graag!

• Elma

Als het i-Pod-icoon op je bureaublad verschijnt, sleep daar je bestanden uit i-Tunes naar toe.

• Skaja

Elma, worden dan niet de muziekjes als losse bestanden op de iPod gezet en niet opgenomen in de muziek database van de iPod? Je gebruikt hem dan toch als externe HD?

Als je schoonmoeder alle muziekjes op haar computer heeft staan kun je de iPod aansluiten op je Mac. Hij zal verschijnen in iTunes, je selecteerd alle nummers, verwijderd die van de iPod en je sleept vanuit jouw bibliotheek jouw liedjes op de iPod.

Ik heb een 1e generatie iPod en daarbij werkt het zo, Wellicht dat in de nieuwere generaties andere softwareversies zitten die erg afwijken. Maar daar komen dan wel weer reacties op…