G5/mini

• co

Ben al jaren Windows-gebruiker, maar wil overstappen naar Apple. Ik twijfel tussen de goedkoopste iMac G5 en een aangeklede Mac mini (die zaterdag in Nederland op de markt komt). Ik doe veel tekstverwerking, surf elke dag zeker een uur op het internet, download af en toe van I-tunes en heb een 15"-flat panel van 4 jaar oud. Heb (nog) geen digitale camera, noch videdocamera. Wat is in mijn geval aan te raden, iMac G5 of Mac mini?

• edreob

Zelf zou ik gaan voor geen van beiden, mmar ikben verwend kereltje …

flauwekul, maar ik wil hem gewoon kunnen uitbreiden met veel ram, veel hd ruimte…….

je zult jezelf de vraag moeten stellen………wat je wilt?.

imac: je koopt alles……..en alles is nieuw. Voor de rest…± zelfde als die mini.

mini: je kunt zelf scherm eraan hangen maar je moet nog muis, toetstenbord,en wat je wil…dus?..wat is goed /slecht?..aan jou de keuze…

Maurice.

• edreob

belangrijkste vergget ik: de imac is een g5/…..en mini is hoe dan ook een g4………..1+1= juist ja elf……..

Maurice…….

• Skaja

“Ik doe veel tekstverwerking, surf elke dag zeker een uur op het internet, download af en toe van I-tunes en heb een 15”-flat panel van 4 jaar oud"

Dan lijkt me een Mac mini echt voldoende. Zelfs als je er nog randapparatuur bij wilt kopen als een printer of camera. Je hebt al een scherm en die is er op aan te sluiten. Als je verwacht dat de komende drie jaar de door jouw beschreven behoeften niet drastisch veranderen, heb je genoeg aan een mini. Al was het maar om je omgeving mee te pochen ;-)

• Remon

Je hebt geen iMac nodig de mac mini beschikt

over genoeg capiciteit voor jou.

Ik zou je dus aanraden om gewoon en mac mini te nemen.

Is een mooi ding en een scherm heb je al.

Ik zou wel een toetsenbord en muis van apple nemen

die vind ik het mooist. dan zou ik je draadloos aanraden.

Aangezien er maar 2 usb poorten opzitten, nu heb je nog

geen camera etc. maar ze zitten snel genoeg vol.

mp3 speler/ usb stick/ camera/ scanner/ printer etc.

Het is jou keus maar als je er dan een neemt moet je

het wel goed doen en niet half.

Remon