mpg naar vcd?

• erwin

Hoi,

kan iemand mij helpen hoe ik mpg bestandjes kan omzetten naar een vcd zodat ik die kan afspelen op mijn dvd-speler. deze speelt namelijk wel vcd`s af en geen mpg bestandjes.

hartelijk dank voor de moeite alvast!

• edreob

was dat niet gewoon toast kiezen voor de optie VCD ?

onder de tab video??…..

maurice.

• Kor

Met toast titanium kan het zeker

• erwin

bedankt alvast.

helaas lukt dat niet want op een of andere manier zet toast mijn mpg`s automatisch om op ntsc en niet op pal zoals ik wil.

hoe los ik dat op?

• reggy

Ik dacht dat NTSC/PAL een standaard voor video was, en niets te maken heeft met een dvd-speler. Die is naar regio gecodeerd of regio-vrij (gemaakt). Je hebt deze laatste dus nodig. Maar gezien je vraagstelling is dat niet het geval. Zoek het nogmaals in Toast ( Welke? Titanium-versie? Andere?

• erwin

mijn dvd speler is regiovrij, ik dacht dat wij in nederland alleen pal kunnen bekijken.

ik heb toast 6 titanium.

• leo

Ik brand altijd op ntsc(kies je pal zet TT 6 ‘m vaak weer op ntsc?)met TT 6:kan ze gewoon op m’n dvdspeler afspelen.Er zit zelfs een knop op m'n afst. bediening om te kunnen switchen van pal naar ntsc of vv,mocht je zwart beeld krijgen.

• bart.

ter info; ntsc is de videostandaard in de VS, in de rest van de wereld is het PAL.

• Kor

Er is ook nog secam (oa Frankrijk en voormalig Fr.kolonien)bart. schreef:

>

> ter info; ntsc is de videostandaard in de VS, in de rest van

> de wereld is het PAL.