Dvd's branden

  • Theo Franchimon

    Hoi!

    Over een paar dagen komt mijn eMac binnen en ik kan niet wachten om ‘m uit te pakken! Ik ga er ook dvd’s op branden (20 stuks van dezelfde film). Deze dvd moet op elke dvd speler te lezen zijn. Nou heb ik gehoord dat er dvd-r en dvd+r bestaat. Kan iemand mij svp het verschil uitleggen en wat het beste is, in mijn geval.

    Alvast bedankt!

    Theo

  • anton

    Succes met je “handel”………..in dvd's

    Anton

  • Theo Franchimon

    Nee Anton, geen handel. Ik zal het even uitleggen: we hebben de afgelopen 2 jaar in een groepje (humoristische) filmpjes gemaakt. Deze stonden allemaal los van elkaar. Dankzij iMovie en iDvd wordt het mogelijk er een mooie film van te maken en deze onder iedereen die ooit een rol heel vervuld te verspreiden. Het enige wat ik wil weten is welke soort dvd ik moet gebruiken.

    Theo

  • Kor

    De meeste DVD spelers kunnen - en + afspelen.

    Alleen bij aankoop is er een verschil in prijs.

    Sucses

  • Skaja

    En koop ze in het buitenland als je er bent, dat kost je minimaal een euro per DVD - R. Onze staat doet er namelijk een euro per cd bij i.v.m. rechten…

  • Theo Franchimon

    Hardstikke bedankt voor de reacties! Ik lees dat het eigenlijk niet zoveel uit maakt of ik nou + doe of -. Ik neem dus de goedkoopste+dvd boxen (doosjes). Is er misschien een programma waarmee ik heel handig de voorkant/zijkant/achterkant van zo'n doosje kan maken? Het past allemaal op 1 A4'tje maar ik weet niet precies de goeie afmetingen van zo'n doosje. Dus hopelijk is er een soort dvd box maker.

    In ieder geval iedereen bedankt voor de hulp!

  • leo

    Ik heb anders hier en daar gelezen en gehoord dat het OS (Finder branden) en wat iApps niet schijnen te werken met DVD+R(W)? Waarschijnlijk is dat met iDVD5 opgelost en ook met wat andere iApps. Zo niet dan zal het in 10.3.8 of 10.4 wel geregeld zijn. Tot die tijd is b.v. Roxio Toast je vriend.

  • Theo Franchimon

    Hmm, dus ik kan beter dvd-r nemen denk ik. Ik wil namelijk iDvd gebruiken om van die mooie menu's te maken.

  • anton

    Suc6

    Anton

  • Kor

    Als je Roxi toast titanuim heb zit er een progr om labels en hoesjes te maken.

    Kijk onder roxi data - magic mouse discus.