dvd wel en niet leesbaar

  • rolf

    hallo,

    ik heb pas een dvdbrander (lacie d2) gekocht met roxio 6 titanium en die op mijn powerbookje g4 (10.2.8) aangesloten en ben vol enthousiasme aan het branden gegaan. Nu loop ik tegen het probleem aan dat ik films niet kan bekijken op de apple dvd player als ze gebrand zijn op een dvd+r schijf. Ik kan wel zien via roxio dat er een film op gebrand is, en deze ook op een windows computer afspelen of op een gewone speler, maar mijn powerbook zegt: “u heeft een onleesbaar medium geplaatst, negeren of schijf verwijderen” als ik negeren zeg en via recorder van roxio klik op “disc info” zie ik “my dvd hybride” etc staan.

    met dvd+rw heb ik dit probleem niet. Nu lijkt het me niet zo bedoelt door de makers maar ik kan niet terugvinden wat ik fout doe. Heeft iemand suggesties?

    groeten

  • Kor

    Het is helaas heel simpel.

    Apple ondersteund alleen - dvd en geen +

    Kan je de dvd niet via je ext.brander bekijken???

  • Rolf

    ja goeie, dat dacht ik ook heb ook geprobeerd en nee dat lukt helaas ook niet ook als ik het als video_ts bestand opsla lukt het niet, maar ik zal het eens met een dvd-r proberen hoewel ik me wel afvraag waarom het allemaal wel werkt met +rw als apple geen + ondersteund?

    Bovendien heb ik de brander bij machouse rotterdam gehaald met roxio en een dvd+r in het pakket. Dus zou je toch denken…….