Mac Mini en iMac

  • Patrick

    Het is vast een heel suffe vraag, maar kun je een iMac als beeldscherm gebruiken voor de Mac Mini?

    Krijg je dan geen problemen omdat er twee harde schijven, besturingsprogramma's enzo zijn?

  • leo

    Nee,kan niet-als 't wel kon dan zat er heel waarschijnlijk wel een aansluiting ervoor.

  • Gijs

    Ik vind dit antwoord wel erg kort door de bocht. Het kan wel met de juiste kabels en/of adapters, maar je zult dan steeds bij het opstarten de juiste harde schijf moeten aanwijzen.

  • leo

    Vertel jij dan ff in details hoe je dat dan kan doen .

    Heb zelf een iMac 400 dv-ben heel benieuwd.

    Dezelfde vraag is ook op andere sites gesteld en daar werd ook verteld dat dat niet kan-maar kennelijk weet jij 't beter.

  • Kor

    Via een netwerkkabel (cross) of switch.

    Via firewire poort, de iMac ziet de mini als ext.harddisk???

    Je kunt het proberen

  • Skaja

    De oorspronkelijke vraag was of je het beeldscherm van een Imacje kunt gebruiken voor de Mac mini. Buiten de mogelijkheid om je desktop met een andere Mac over te nemen via een netwerkverbinding, is het niet mogelijk. De video-uit van een mini, waar zal die ingaan? De iMac heeft geen video in. Het iMac scherm zit rechtstreks op zijn eigen videokaart aangesloten en die is extern niet bereikbaar.

  • leo

    Kor schreef:

    >

    > Via een netwerkkabel (cross) of switch.

    > Via firewire poort, de iMac ziet de mini als ext.harddisk???

    >

    > Je kunt het proberen

    Maare…….,dat was niet de vraagstelling,Kor-zie antwoord van Skaja.

  • Gijs

    Nee, de oorspronkelijke vraag was: kun je een iMac als beeldscherm gebruiken voor de Mac Mini? Dat is heel wat anders dan “kun je het beeldscherm van de iMac gebruiken….”.

    Dus het antwoord op de vraag van Patrick is “ja, dat kan”. Maar of het erg praktisch is, is weer wat anders. Ik denk van niet.

    Overigens vertelt Patrick niet of het om een G3 iMac gaat of een G4. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kun je het scherm van de G3 iMac losmaken en die zou je dan in principe wel aan de Mac mini kunnen koppelen. Maar dan heb je dus niks meer aan je iMac.

    @Leo: je mag best wat vriendelijker reageren, hoor. Waarom moet dat zo geïrriteerd?

  • edreob

    haai,

    ikheb ff draadje gelezen.

    volgens mij kan het wel ja…..dus open maken dat ding.

    ALs ik me niet vergis heeft het het in macfan gestaan, maar ik weet niet niet meer zeker. Dat ik het ergens heb gelezen dat is een ding wat zeker is.

    Er stonden zelfs foto's bij…toen ging het om eenimac met kaduuk moederbord, die ging fungeren als beeldscherm.

    Maurice.

    (www.macosx.nl vraag daar ook ff)

    .

  • leo

    Volgens mij bedoelde de OP wat anders-zou leuk zijn dat hij ook 's ff reageerde en liet weten wat hij nu precies bedoelde met zijn vraag.

    Enne…Gijs,bedoelde ‘t niet zo cru hoor(verkeerde been,bed-je ken ’t wel ;) )