AutoCAD en Apple

  • Bas Hoevenaars

    is er hier op het forum iemand die ervaring heeft met de combinatie , AutoCAD en Apple?

    ik ben bouwkunde student en wil graag een apple laptop aanschaffen maar weet nog niet of het wel de juiste keuze is.

    gro3eten Bas

  • Geert

    Zover ik weet is AutoCad niet beschikbaar voor het Mac platform.

    Wat je wel kunt doen is een apple powerbook kopen en dan Virtual PC erop zetten…maar dan zou ik je toch echt adviseren om daar een windhoos laptop voor te kopen die kan zulk soort programma's makkelijk draaien.

    Want een powerboek moet dan AutoCAD (Wat sowieso al een zwaar programma is) dan ook nog ns in een andere programma gaan laten draaien en dat komt de snelheid van het programma niet ten goede…!

    Geert

  • meran

    Virtual PC is niet aan te raden. Er zijn wel vervangers voor Autocad die wel functioneren op de Apple. Weet alleen niet hoe die heten. Ze kunnen bestanden van autocad lezen en wegschrijven.

  • bart.

    Autocad is er niet voor de Mac, op de Mac wordt Vectorworks veel gebruikt.

    voor info: http://www.nemetschek.net

  • anjo janssen

    het progamma heet cadintosh.heeft het zelf ook gebruikt om een autocad bestand te lezen en wijzigen

    met vriendelijke groet.

  • munga

    autocad draait toch wel redelijk hoor op mijn G4. je moet alleen een kale windows 98 hebben. hier sloop je alles uit wat je niet nodig hebt. (geen 2000 en helemaal geen XP). ken het dan nog 512kb geheugen toe en dan is het best te doen, je moet alleen geen zware 3D tekeningen willen doen. maar snel is VPC sowieso niet.

  • Bas Hoevenaars

    bedankt voor alle reacties.

    morgen ga ik naar mijn nieuwe school kijken en dan zal ik eens vragen hoe ze er daar over denken als ik aankom met een apple laptop. maar ik zou het jammer vinden als ik alleen voor AutoCAD een gewone laptop zou moeten aanschaffen. want die apple's blijven top apparaten!

    groeten Bas

  • bart.

    ja via VPC…dus niet native