ADSL-hapert. Zou aan USB-modem liggen. Wat nu?

  • Patrick

    Verleden week heeft Tiscali gewerkt aan het ADSL-net. Sindsdien heb ik problemen: na een minuut of 10 houdt de lijn ermee op. De lijn staat open, het modem is actief, maar er worden geen data verzonden.

    Intussen heb ik vier verschillende medewerkers van de helpdesk aan de lijn gehad en de laatste vertelde me dat USB-modems niet werken bij OS 10.2 en hoger. Op mijn vraag waarom het dan een jaar prima gelukt is, moest hij een antwoord schuldig blijven.

    Heeft hij gelijk en moet ik een ethernetmodem aanschaffen, zoals hij me aanraadde, of zijn er nog andere oplossingen?

    (Lijnsoort is overigens veranderd van ANSI naar G.DMT)

  • leo

    Zou kunnen,maar USB-modem en OSX geeft vaak problemen,dus als ik jou was zou ik zeker een ethernetmodem(-router) aanschaffen.

  • Fforfun

    ik heb osx, ethernet en tiscali adsl en die was afgelopen zondag geheel van slag af (Leiden). Na zondag weer helemaal toppie!

    Ethernet wellicht een aanrader.

    succes

  • Skaja

    Afhankelijk van de looptijd van het abonnement zou je een driver update kunnen downloaden van de Sagem website. Sagem heeft voor dit probleem die update beschikbaar gesteld. De driver die op je cd staat zou moeten werken tot en met 10.2.8!

    Houd ook de het DSL lampje in de gaten op het moment dat je geen verbinding hebt. Als dat ook wegvalt ligt het weldegelijk aan het DSL signaal. Als het blijft branden kijk dan in je netwerk instellingen of je nog wel een IP hebt.

    Afgezien van het OS vraag ik me af waarom men met USB wil netwerken, ISP's ze aanbieden (lagere kosten, maar meer problemen met support) en waarom heb je daarvoor gekozen? Je had vanaf den beginnen beter direct een ethernet modem kunnen nemen (gratis is niet altijd beter).

    Mochten bovenstaande tips niet werken, laat dat dan nog even weten… ;-)

  • Patrick

    Nadat ik de driver geupdate had, kreeg ik gelijk de melding dat pagina's niet gevonden werden, hoewel het DSL-lampje brandde en ik een IP-adres had. Vreemd. Dus ik heb de oude versie weer geïnstalleerd.

    Het feit dat USB-modems niet goed zijn, heb ik blijkbaar gemist. Ik heb al twee jaar ADSL (eerst via KPN en nu via Tiscali) en ik heb nu voor het eerst problemen met het USB-modem.

    Een ethernetmodem zou dus beter moeten zijn. Heeft ethernet nog meer voordelen op USB?