Aanschaf iBook

  • Bas Hoevenaars

    ik ben een 4e jaars bouwkunde student en ga volgend jaar naar het HBO bouwkunde, ik ben nu al erg veel bezig met autoCAD en dat zal wanneer ik naar het HBO ga ook zo zijn. wanneer ik naar het HBO ga en op kamers ga dan wil ik voor mij zelf een laptop aanschaffen.

    mijn voorkeur gaat uiteraard uit naar een apple computer, ik ben reeds in het bezit van een iPod 20G en ben erg te vreden over het product.

    ik heb alleen geen idee of de iBook laptops van apple goed zijn voor het werken met autoCAD en andere software uit de bouwwereld.

    wie kan mij helpen en meer uitleg geven?

    groeten Bas

  • Bas H.

    kan niemand mij helpen????

    heeft er niemand ervaringen met apple en technische tekenprogramma's?

    groeten Bas

  • Remon

    Beste Bas,

    Alleereerst is het een goede keus die je maakt om een apple aan te schaffen in

    plaats van een pc voor het grafische werk dat je wil gaan doen.

    Ik zou je een powerbook adviseren aangezien technischetekenprogamma's veel

    van je proceccor vragen. Een powerbook heeft dus meer kracht dan een ibook en is dus iets beter voor jou doeleinden en de powerbook heeft grotere schermen ook erg handig.

    Dan heb ik nog een tip wacht tot de powerbook g5 uitkomen waarschijnlijk

    2e deel van dit jaar misschien de apple expo parijs. Deze zijn nog krachtiger

    en dus sneller dan de powerbook g4 die nu verkrijgbaar zijn.

    Succes met je keuze en mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.

    Remon

    P.s snellere Ghz en meer Mb is altijd beter voor de prestaties van je computer.

  • Bas Hoevenaars

    ik begrijp wat je bedoelt en wat je verteld was me eigenlijk al redelijk duidelijk. ik heb alleen een probleem, ik ben een student! mijn vader sponsert me dan wel maar ik kan hem niet wijs maken dat ik een powerbook van 2000 euro moet hebben.

    daarom is mijn vraag eigenlijk of een iBook ook voldoende is om goed te kunnen werken met AutoCAD?