Aanschaf iBook

  • Bas Hoevenaars

    ik ben een 4e jaars bouwkunde student en ga volgend jaar naar het HBO bouwkunde, ik ben nu al erg veel bezig met autoCAD en dat zal wanneer ik naar het HBO ga ook zo zijn. wanneer ik naar het HBO ga en op kamers ga dan wil ik voor mij zelf een laptop aanschaffen.

    mijn voorkeur gaat uiteraard uit naar een apple computer, ik ben reeds in het bezit van een iPod 20G en ben erg te vreden over het product.

    ik heb alleen geen idee of de iBook laptops van apple goed zijn voor het werken met autoCAD en andere software uit de bouwwereld.

    wie kan mij helpen en meer uitleg geven?

    groeten Bas

  • Bas H.

    kan niemand mij helpen????

    heeft er niemand ervaringen met apple en technische tekenprogramma's?

    groeten Bas

  • Remon

    Beste Bas,

    Alleereerst is het een goede keus die je maakt om een apple aan te schaffen in

    plaats van een pc voor het grafische werk dat je wil gaan doen.

    Ik zou je een powerbook adviseren aangezien technischetekenprogamma's veel

    van je proceccor vragen. Een powerbook heeft dus meer kracht dan een ibook en is dus iets beter voor jou doeleinden en de powerbook heeft grotere schermen ook erg handig.

    Dan heb ik nog een tip wacht tot de powerbook g5 uitkomen waarschijnlijk

    2e deel van dit jaar misschien de apple expo parijs. Deze zijn nog krachtiger

    en dus sneller dan de powerbook g4 die nu verkrijgbaar zijn.

    Succes met je keuze en mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.

    Remon

    P.s snellere Ghz en meer Mb is altijd beter voor de prestaties van je computer.

  • Bas Hoevenaars

    ik begrijp wat je bedoelt en wat je verteld was me eigenlijk al redelijk duidelijk. ik heb alleen een probleem, ik ben een student! mijn vader sponsert me dan wel maar ik kan hem niet wijs maken dat ik een powerbook van 2000 euro moet hebben.

    daarom is mijn vraag eigenlijk of een iBook ook voldoende is om goed te kunnen werken met AutoCAD?

    bedankt voor de reactie.

    groeten Bas

  • Skaja

    Als je als sudent ingeschreven staat krijg je bij Apple 10 procent korting. Dat scheelt dan al weer. En om je vader langzaam zover te krijgen, geef het wat geduld, wil niet te snel en zoek een treffende vergelijking naar zijn wereld om hem te overtuigen dat je zo'n Mac echt nodig hebt! ;-)

    Succes joh!

  • Bas Hoevenaars

    bedankt voor de reactie.

    alleen wat is het voor deel voor een dokter om een mac aan te schaffen? mijn vader is namelijk dokter. een goede vriend van hem heeft wel altijd mac's gehad en hij weet ook goed dat het top apparaten zijn (iedereen weet dat) maar hij is nog niet overtuigd voor het dagelijks gebruik van de mac en daarom zitten wij nu al jaren lang met dell computers opgescheept!

    die 10% korting voor studenten is zekers beter maar hoe moet ik dat precies regelen? weet iemand dat misschien?

    groeten Bas

  • Remon

    Die korting was volgens mij 6% en geen 10

    maar daar kan ik naast zitten denk ik niet.

    Ik heb ongeveer 1 jaar moeten wachten voordat ik

    mijn vader had overtuigd maar het is me gelukt.

    Ik moet wel zeggen die powerbooks zijn wel duurder

    maar aan de andere kant als je hem weer wilt verkopen

    krijg je er meer voor terug en dat is niet bij een pc.

    Maar aan de andere kant vraag eens aan die vriend of

    hij je vader kan overtuigen.

    Het werkt ook sneller daar kan je je vader mee overtuigen.

    Verder moet je hem eens meenemen naar een apple store

    en dan aan een verkoper vragen waarom je een mac moet

    kopen en geen pc. Kan hij alles meteen zien enz mijn vader

    kon er niet omheen want het is gewoon allemaal mooier

    en zit allemaal net even wat beter in elkaar.

    Soms kan je iets niet in woorden uitdrukken maar moet je gewoon zien.

    succes ermee en we horen het nog wel.

    Remon

  • BOFH

    Als het je echt om autocad gaat neem lekker een pc.