homepage maken

  • gaby

    heeft er iemand enig idee hoe ik een eigen homepage kan maken? ik heb via tiscali 50mb hiervoor gekregen. ik werk met osx 10.3.4. Iemand enig idee?

    Alvast bedankt.

    o ja, ik heb word voor mac os (engelse versie!)

  • maaike

    je kunt in html een pagina maken, of in een programma als daar bijvoorbeeld is dreamweaver… maar zo te horen start je from scratch, dan is er best veel wat je moet leren. zoek een via google ofzo naar uitleg over sites bouwen, of haal een boekje uit de bieb… het is niet een twee drie uit te leggen hoe je dat doet.

    en als je eemaal door hebt hoe je het doet is het belangrijk dat je ook op pc's en in verschillende browsers test hoe je site er uit ziet…

    veel succes!

  • Marijke

    http://www.pagetutor.com/pagetutor/

    Een hele simpele HTML uitleg. Wel in het Engels en HTML ziet er ingewikkeld uit, maar dit is zo opgezet dat ik het zelfs snap :-)

  • SoSuMi

    Ook kan je het voor beginners makkelijke programma rapidweaver eens proberen ;)

    http://www.realmacsoftware.com/rapidweaver.php

  • maaike

    en via bijvoorbeeld word kun je ook heel simpel een site maken. broncodes jatten en aanpassen (code) is ook een relatief simpele methode, maar dan moet je wel iets van code afweten eerst.

  • bart.

    Freeway is een programma met lage leercurve waarmee het prima websites bouwen is.

  • Mr. P

    ook via netscape composer (is onderdeel van netscape) kunje aardige pagina'sop een makkelijke manier maken.

    Rene

  • gaby

    Ik ben er nog steeds niet uit! Ik zie in Word dat ik heel goed een webpagina (Web Page Preview) kan bekijken en opslaan (Save as Web Page).

    Maar hoe krijgen ik nu de gemaakte pagina op de site? Ik heb een eigen adres, volgens mij moet ik ergens een Ftp server invullen en inloggen en een wachtwoord gebruiken. Maar uh…. HOE en WAAR?????

    Misschien is er iemand die mij dit eens stap voor stap kan uitlggen!

    Termen als broncodes e.d. is mij erg onbekend.

    Met vriendelijke groet!